تست کنکور, تست

سرعت تست زنی برای کنکور

سرعت تست زنی برای کنکور

سرعت تست زنی برای کنکور

 سرعت تست زنی برای کنکور

سرعت تست زنی برای کنکور

کنکور یکی از سرنوشت ساز ترین و حساس ترین مراحل در طول تحصیل دانش آموزان محسوب می شود .کنکور زیاد به امتحانات تشریحی مدرسه شبیه نیست و موفقیت در آن علاوه بر تسلط در دروس به سرعت تست زنی شما وابسته است.از آنجایی که کنکور پاسخ دادن به سوالات زیاد در مدت زمان محدود است ،پس باید برای افزایش سرعت تست زنی خود گام هایی بردارید.پس به هیچ وجه مطالب این مقاله را از دست ندهید. 

اهمیت سرعت تست زنی

دانش آموزان برای موفقیت در کنکور علاوه بر داشتن اطلاعات کافی باید از سرعت نسبتا بالایی برخوردار باشند.اهمیت سرعت تست زنی در جلسه ی کنکور به قدری زیاد است که باعث تفاوت چشمگیری در رتبه و تراز دو دانش آموز میشود.

راه های افزايش تست زنی

شاید یکی از مشکلات بسیاری از کنکوری ها کم بودن سرعت تست زنی باشه، این مشکل علاوه بر از دست دادن زمان در ازمون باعث افزایش استرس و اضطراب دانش آموزان می شود ،با ما همراه باشید تا شما را با راهکارهایی برای حل این مشکل آشنا کنیم ،امیدوارم خواندن این مقاله در افزایش سرعت تست زدن شما موثر باشد.

راه های افزایش سرعت تست زدن

 

سرعت تست زنی برای کنکور

  1. تسلط کامل بر محتوای درس اگر شما به عنوان یک دانش اموز بر محتوای کتاب درسی تلسط کافی نداشته باشید ،بازیابی و فراخوانی اطلاعات به ذهن سپرده شده کاری سخت و زمان بر خواهد بود.پس اولین گام برای افزایش سرعت تست زدن تسط بیشتر بر محتوای دروس خواهد بود.
  2. حل تست زمان دار اگر شما قصد داشته باشید در کاری موفق شوید ،مطمئنا با تمرین و تکرار به موفقیت و تسلط در آن کار می رسید.پس اگر به دنبال افزایش سرعت تست زدن خود هستید به شما پیشنهاد میکنیم حتما تست زماندار حل کنید
  3. حل آزمون های آزمایشی اگر بخواهیم سرعت تست زدن خود را افزایش بدهیم و بدون استرس از دست دادن زمان به حل تست بپردازیم ،باید با فضای ازمون ،شیوه طرح سوال از هر مبحث وشیوه آزمون دادن آشنا باشید و این موارد بدون حل آزمون های آزمایشی فراوان حاصل نمی شود.
  4. شناسایی تیپ های مختلف سوالات هر چه شما تست های بیشتری حل کنید و با تیپ تست های مختلف تری آشنا باشید آمادگی ذهنی بیشتری در مواجهه با تست های آزمون های آزمایشی و کنکور خواهید داشت و این مسئله سرعت عمل شما را افزایش چشمگیری خواهد بخشید.علاوه براین شناسایی تیپ های مختلف تست در همه ی دروس به خصوص ریاضی اهمیت بالایی دارند ،زیرا به یادآوری روش حل تست ها کمک زیادی میکند.
  5. پاسخ دادن به سوالات کنکور های سال های گذشته برای افزایش سرعت تست زنی در کنکور باید به بررسی سوالات کنکورهای سال های گذشته بپردازید ،این کار باعث می شود که با شیوه ی طراحی سوالات کنکور و تله های موجود در سوالات آشنا شوید و سرعت عمل شما در حل تست های کنکور افزایش یابد،پیشنهاد ما به شما این است که در بازه ی جمع بندی حتما به حل سوالات کنکور های ۹۸ تا۱۴۰۲ بپردازید.
  6. به صورت پیوسته و مداوم تست بزنید برای اینکه در هر کاری به مهارت کافی دست پیدا کنید ،پیوستگی و تداوم لازمه کار شما است. اگر شما تست های زیادی حل کنید و با انواع مختلف تست های اشنا باشید ،سرعت تست زنی شما بیشتر خواهد شد.
  7. رها کردن تست های شک دار برای شما ممکنه پیش آمده باشد که در حل یک آزمون زمان زیادی را برای حل سوالات شک دار از دست داده باشید و سوالات دیگر را فدای یک سوال شک دار کرده باشید. برای جلوگیری از این اشتباه باید یاد بگیرید که سوالات شک داررا رها کنید و به سراغ باقی سوالات بروید.
  8. در حل تست از کرنومتر استفاده کنید کرنومتر یکی از وسایلی که در افزایش سرعت تست زنی شما موثر است . قبل از شروع حل تست مدت زمانی معینی را در نظر بگیرید و سعی کنید طبق زمان در نظر گرفته شده به حل سوالات بپردازید.
  9. سوالات را اولویت بندی کنید سوالات را به سه دسته ی سوالاتی که مطمئن هستید درست است ،سوالاتی که اصلا بلد نیستید ،سوالات شک دار تقسیم کنید و اولویت اول خود را به حل سوالاتی که کاملا مسلط هستید اختصاص دهید و بعد به سراغ سوالات شک دار بروید.
  10. راه های مدیریت زمان در آزمون را یاد بگیرید از روش های ضربدر و منها زمان های نقصانی واستراتژی بازگشت برای مدیریت زمان در آزمون استفاده کنید.در ادامه دو روش از روش های بالا را به اختصار توضیح می دهیم.
  11. روش ضربدر منها(×-) این تکنیک علاوه بر صرفه جویی در زمان باعث کاهش اشتباهات نیز می شود. در آزمون از نظر میزان آمادگی سه نوع تست وجود دارد

سوالاتی که روش حل آنها را کاملا می دانید و به راحتی می توانید به انها پاسخ دهید.

سوالات شک دار که یادگیری شما در آنها ناقص بوده:برای این سوالات علامت ضربدر بگذارید و در پایان وقت دوباره آنها را مجدد بررسی کنید اگر توانستید پاسخ دهید ،و اگرنه علامت منها را در کنار ضربدر قرار دهید.

سوالاتی که اصلا پاسخ انها را نمی دانید:در کنار این سوالات علامت منها را قرار دهید ،این کار باعث کاهش اشتباه در وارد کردن جواب ها در پاسخنامه نیز می شود.

این تکنیک باعث آرامش و کاهش اشتباهات در آزمون و همچنین مدیریت زمان می شود.

تمرین برای اجرای تکنیک زمان های نقصانی برای مهارت پیدا کردن در اجرای این تکنیک به صورت روتین هر روز یک تعداد تست مشخص را بخوانید و سعی کنید تشخیص دهید هر تست جزو کدام دسته است،آیا می توانید پاسخ دهید یا پاسخ آن را نمیدانید، شاید هم بین دو گزینه شک داشته باشید. با اجرای این تمرین سرعت شما در تشخیص نوع تست بالا می رود و همچنین در اجرای این تکنیک مهارت کافی به دست می آورید.

روش زمان های نقصانی در این تکنیک بخشی از زمان پاسخگویی به هر درس ذخیره می شود و در پایان برای مرور استفاده می شود. بهتر است ساعت پایان هر درس سر راست باشد تا زمان ها را بهتر حفظ کنید و دچار سردرگمی نشوید.

 پیشنهاد های تکمیلی برای افزایش سرعت تست زنی در آزمون

  • سوال و گزینه ها را با دقت بخوانید:یکبار با دقت خواندن بهتر از دوبار خواندن است.
  • استفاده از علائم اختصاری برای مشخص کردن انواع تست،شک دار،مطمئن،وقت گیر و…
  • با خود چندین مداد و پاک ببرید:تا برای تراشیدن مداد یا برداشتن پاکن از روی زمین وقت صرف نکنید.
  • پاسخ ندادن به برخی سوالات و رد شدن از آنها رو تمرین کنید.
  • بهترین و مناسب ترین نوشت افزار را برای خود پیدا کنید:نوشت افزار هایی انتخاب کنید که سرعت عمل شما را افزایش دهند و استفاده از انها برای شما راحت باشد.
  • حتما در جلسه ی آزمون ساعت مچی به همراه داشته باشید .
  • از ظاهر سوالات آنها را قضاوت نکنید.

موانع افزایش سرعت تست زنی

  • کمال گرایی :یکی از مواردی که باعث می شود سرعت تست زنی کاهش پیدا کنید میل به کامل بودن و بهترین بودن است و این باعث می شود داوطلب سعی داشته باشد به همه ی سوالات پاسخ بدهد،حتی به سوالاتی که راه حل آن را کاملا نمی داند و این کار باعث از دست رفتن وقت و بالا رفتن تعداد اشتباهات شود.
  • وسواس فکری:وسواس فکری باعث می شود که داوطلب چندین بار سوالی را که حل کرده مرور کند و این بازگشت به سوال قبلی باعث اتلاف وقت می شود.
  • نداشتن تجهیزات و وسایل مناسب:بعضی اوقات داوطلب بدون تجهیزات لازم وارد جلسه ازمون می شود،برای مثال بدون به همراه داشتن ساعت مچی یا مداد و پاکن اضافه به جلسه می آید و این باعث اتلاف وقت او می شود.
  • سعی در حل همه ی سوالات:اگر سعی داشته باشیم همه ی سوالات اعمم از سوالات شک دار،مطمئن و سوالاتی که راه حل آن را نمیدانیم را حل کنیم،علاوه بر از دست رفتن وقت برای پاسخ به سوالاتی که جواب آن ها را قطعا می دانیم ،تعداد پاسخ های نادرست ما هم افزایش پیدا می کند.

فواید سرعت تست زنی

  1. کاهش استرس و اضطراب در آزمون های آزمایشی و کنکور
  2. صرفه جویی در وقت و زمان برای مرور دوباره سوالات و اجرای استراتژی بازگشت
  3. افزایش انگیزه، امیدواری و اعتماد به نفس
  4. کاهش نگرانی از وقت کم آوردن
  5. دستیابی به نتیجه ی مطلوب تر

 

سخن آخر

سرعت تست زنی برای کنکور

مهارت تست زنی یک مهارت بسیار مهم و حیاتی برای یک کنکوری محسوب می شود و نتیجه ی دوازده سال تلاش دانش آموزان با یک آزمون تستی زمان دار مشخص می شود،پس ضرورت یادگیری و به کار بستن مهارت تست زنی کاملا واضح و مشخص است .مهارت و سرعت عمل در تست زنی تنها با خواندن روش های تست زنی و تکنیک های آن به‌دست نمی‌اید ،بلکه علاوه بر آموزش روش های تست زنی نیازمند تمرین و تکرار و تست زنی فراوان است.امیدواریم مطالب این مقاله در افزایش سرعت تست زنی شما موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *