مشاوره ای

شروع مطالعه از پاییز برای کنکور

شروع کنکور از پاییز

شروع کنکور از پاییز

مطالعه از پاییز اگر شما هم به هر دلیلی از عملکرد خود تا کنون راضی نبوده اید و ساعت مطالعه ی پایینی داشته اید و یا به دنبال افزایش و  بهبود عملکرد خود هستید ،با ما همراه باشید تا با بررسی نکات مهم شروع مطالعه ی کنکور از پاییز قدم در مسیر بهتر و پربازده تری بگذارید.

برای شروع مطالعه ی کنکور از پاییز شما باید با برنامه ریزی و هدفمند جلو بروید و بی گدار به آب نزنید همچنین باید با اشتباهات رایج در سال کنکور اشنا باشید تا از انها دوری کنید.از آنجایی که اکثر دانش اموزان یا به عبارت بهتر کنکوری ها مطالعه برای کنکور را به طور جدی از پاییز شروع می کنند ، پس نگران نباشید هنوز شانس قبولی در رشته ی مورد علاقه ی شما وجود دارد‌.

شروع کنکور از پاییز

شروع کنکور از پاییز

 

 

نکات مهم شروع مطالعه از پاییز

برای فصل پاییز برنامه ریزی کنید

اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش امده باشد این است که چرا اصلا باید برنامه ریزی کنیم؟در جواب این سوال باید بگوییم که برنامه ریزی ازچند جهت دارای اهمیت است. برنامه ریزی باعث می شود شما به زمانی که در اختیار دارید اگاه باشید و بهتر بتوانید از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید ، علاوه بر این به زندگی و درس شما نظم می بخشد و به شما براورد بهتری از وضعیت کنونی و گام های بعدیتان می دهد،علاوه براین ها استرس شما را تا حدودی کاهش می دهد .اگر به زندگی افراد مشهور نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که وجه مشترک همه ی انها برنامه ریزی و نظم کاری انها بوده است.

 

 

با انواع برنامه ریزی اشنا باشید

برنامه ریزی بلند مدت،برنامه ریزی میان مدت،برنامه ریزی کوتاه مدت می تواند کمک بزرگی به مطالعه از فصل پاییز شما کند

 

 

ازمون بدهید

کنکور یک ازمون تستی زماندار است و اگر شما خواهان عملکرد خوبی در کنکور هستید باید شرایط کنکور را شبیه سازی کنید.همچنین با ازمون دادن شما به اشکالات خود پی می برید .ازمون های هر دوهفته یک بار علاوه بر اینکه باعث تقویت هنر ازمون دادن و همچنین به کار گیری تکنیک های مدیریت زمان ازمون می شود، بدن شما را اماده ی نشتن طولانی مدت در جلسه ی کنکور می کند.بنابراین اگر در خانه ازمون می دهید ،شرایطی مشابه کنکور را برای خود فراهم کنید.

 

 

بین درس و استراحت تعادل برقرار کنید

درس خواندن طولانی مدت و بدون استراحت باعث کاهش بازدهی و از بین رفتن تمرکز می شود.ذهن و بدن ما برای کارایی بهتر نیاز به استراحت دارد،پس باید بین درس و استراحت باید تعادل ایجاد کرد .

 

تحلیل ازمون را فراموش نکنید

اگر فکر می کنید تنها ازمون دادن کافیست و توجهی به تحلیل و بررسی ازمون ندارید باید به شما گوشزد کنم که ازمون دادن بدون تحلیل بی فایده است.چون هدف شما از ازمون دادن شناخت قوت و ضعف های خود است بنابراین اگر شما تحلیل ازمون را کنار بگذارید درکی از ضعف و قوت خود نخواهید داشت و اگر نقاط ضف خود را نشناسید پیشرفتی حاصل نخواهد شد و اشکالات مطالعه ی شما از چشمتان دور خواهد ماند و نمی توانید برای اصلاح روش مطالعه ی خود و بهتر کردن آن دست بکار شوید.

 

 

اشتباهات ممکن در مسیر کنکور و مطالعه خود در فصل پاییز را به خوبی بشناسید

از اشتباهاتی مثل درس خواندن بدون تست زدن و تحلیل نکردن ازمون ها و مطالعه نوسانی و همچنین مقایسه افراطی خود با دیگران و…. پرهیز کنید.

.

 

از تجربیات کنکوری های سال های گذشته و شیوه مطالعه آن ها برای فصل پاییز استفاده کنید

استفاده از تجربه ی افرادی که این مسیر را رفته اند و با سختی ها وفرازونشیب های این مسیر آشنا هستند کمک خوبی برای مطالعه و پیمودن مسیر کنکور است.

 

 

منابع کمک درسی برای مطالعه را به خوبی بشناسید

شما در پروسه ی کنکور نیاز به ابزار و وسایل مناسب و کارآمد دارید،در این زمان فرصت آزمون خطا و بررسی کتاب های و منابع مختلف وجود ندارد و شما باید از تجربه اساتید خود و همچنین کنکوری های سال های گذشته و مشاور خود کمک بگیرید .البته هیچ گاه کتاب های کمک درسی جایگزین کتاب درسی نمیشوند بلکه مکمل خوبی هستند.

 

 

شرکت در کلاس های کنکور از فصل پاییز

از انجایی که شما با حجم زیادی از مطالب  برای مطالعه رو به رو هستید و درک عمیق مطالب نیاز به بار ها مطالعه و بررسی دروس دارد،شما می توانید در فصل پاییز با شرکت در کلاس های اموزشی به درک عمیق دروس سرعت ببخشید،استفاده از دی وی دی های آموزشی و کلاس های کنکور هیچ گاه جایگزین کتاب درسی نیست بلکه می توانند مکمل خوبی برای درک بهتر دروس کتاب درسی باشد.

 

 

اصول برنامه ریزی صحیح را بشناسید

حتی اگر شما به طور مستقیم برای خود برنامه ریزی نمی کنید و برای برنامه ریزی از یک مشاور کمک می گیرید ،برای ارزیابی عملکرد مشاور خود و سنجیدن میزان استاندارد بودن برنامه خود باید با اصول کلی برنامه ریزی اشنا باشید.

  • برنامه ریزی با توجه به توانایی های شما باشد
  • حجمی زمانی باشد
  • کمال گرایانه نباشد
  • تعهد داشته باشید
  • شخصی سازی شده باشد
  • برنامه ریزی را روی کاغذ بیاورید

شروع مطالعه از پاییز برای کنکور

آیا با شروع از پاییز می توان موفق شد؟

قطعا موفقیت  در فصل پاییز هم امکان پذیر است به شرطی که اولا شما واقعا بخواهید موفق شوید،دوما برای موفق شدن تلاش کنید سوما با برنامه پیش بروید تا زمان و وقت خود را از دست ندهید.

 

اهمیت پاییز برای مطالعه کنکوری ها

شروع مطالعه از پاییز برای کنکور

 

پاییز هم برای دانش آموزان و هم برای پشت کنکوری ها یک فرصت طلایی  برای مطالعه محسوب می شود برای آن ها،چون با توجه به تاثیر قطعی معدل دانش آموزان باید به یادگیری عمیق دروس مدرسه بپردازند و پشت کنکوری ها هم باید به یادگیری مطالبی که به صورت عمقی یاد نگرفته اند می پردازند و اگر از این زمان به خوبی استفاده نکنند در بازه ی مرور و جمع بندی کار دشوار تر و زمانبرتری خواهند داشت.

سخن پایانی

اگر هنوز هم درگیر چگونگی شروع مطالعه ی کنکور از پاییز و برنامه ریزی  هستید و مدام از خود سوال می کنید از آیا در زمان باقی مانده به کنکور موفق می‌شوم؟حتما این نکته را به خاطر بسپارید که هر زمان ماهی را از اب بگیری تازه است .شما دانش آموزانی که از پاییز مطالعه ی کنکور را آغاز می کنید درست است زمانی کمتر از دانش آموزانی که از تابستان یا قبل تر از ان شروع کرده اند برای مطالعه دارید،اما با تلاش بیشتر و استفاده ی حداکثری از زمان باقی مانده می توانید گذشته را جبران کنید وفصل پاییز را برای خود به یک فرصت تبدیل کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *