معرفی رشته

صفر تا صد اقتصاد کنکور چیست؟

بهترین روش برای صد زدن اقتصاد کنکور چیست؟

چنانچه شما نیز بارها شنیده اید که، درس اقتصاد کنکور یک درس رتبه ساز در کنکور علوم انسانی است، اما باروش خواندن این درس آشنایی ندارید، بهتر است بدانید اکثر دانش آموزان نیز چنین سردرگمی را دارند.

صفر تا صد اقتصاد کنکور چیست؟

بهترین روش برای صد زدن اقتصاد کنکور چیست؟+6 نکته‌طلایی

بهترین روش برای صد زدن اقتصاد کنکور چیست؟

چنانچه شما نیز بارها شنیده اید که، درس اقتصاد کنکور یک درس رتبه ساز در کنکور علوم انسانی است، اما باروش خواندن این درس آشنایی ندارید، بهتر است بدانید اکثر دانش آموزان نیز چنین سردرگمی را دارند.

بارها سعی به خواندن ویادگیری این درس می کنید، اما دچار سردرگمی می شوید، و از پس حل مسایل و مفاهیم  کنکور بر نمی آیید، وآرزوی شمااین است که، روش صحیح مطالعه ی این  درس رایاد بگیرید، و درصد وترازبالایی در آزمون های ازمایشی کسب کنید.

ما‌‌در این مقاله سعی داریم، راهکارهایی برای یادگیری بیشتردرس اقتصاد کنکور وروش مطالعه این درس،  به شما آموزش دهیم. که چگونه بتوانید روز به روزعملکردخودتان رادر این درس افزایش داده، تا به درصد 100 کنکور در اقتصاد برسید.

مهم ترین دلایل درس اقتصاد کنکور

عوامل تاثیر گذاری و اهمیت درس اقتصاد درکنکور شامل مواردزیر است:

اقتصاد تک کتاب است و به دلیل حجم کم مطالب، تمرکز روی درس و کسب درصد بالا به نسبت راحت می باشد.

به علت حجم کم،اکثریت این درس را مطالعه کرده، لذا میانگین درصداقتصاد در کنکور، بالا می باشد.

به علت بالا بودن میانگین و تراز بالا در این درس، درصد پایین به نسبت میانگین بسیار زیاد روی رتبه

داوطلبان درکنکور تاثیر گذار است.

بودجه بندی سوالات اقتصاد در کنکور و تحلیل اقتصاد کنکور 1402

تعداد سوالات اقتصاد در کنکور علوم انسانی نظام جدید، 15 عدد می باشد. که این سوالات شامل مسائل، سوالات حفظی و مفهومی و ترکیب این دو مورد با هم است. درکنکور 1402سطح سوالات اقتصاد به صورت چشمگیری افزایش یافته و می توان گفت در دسته بندی، جز متوسط رو به بالا قرار گرفت. در میان سوالات این درس سوالات مفهومی و ادغام مسئله و حفظیات و مفاهیم به چشم می خورد. میانگین درصد پاسخگویی به سوالات اقتصاد در میان داوطلبان حدود 40 درصد و درمیان رتبه برتر ها حدودا90 درصد تخمین زده شد، که این اهمیت کسب درصد بالا در این درس را، نشان می دهد.

به این نکته توجه داشته باشید، که با برنامه ریزی،تحلیل این درس و شیوه ی مطالعه صحیح،  به آسانی

می توان درکنکور درصد بالایی کسب کرد!

روش مطالعه اقتصاد کنکور و تیپ بندی سوالات، برای کسب درصد100

راهکار ها و روش هایی که در ادامه توضیح داده شده  است  برای کنکور را، پیوسته ومداوم انجام دهید، تا بهبود درصدو تراز را در این درس مشاهده کنید. توجه داشته باشیدکه، تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد و به تلاش مستمر و همت والا احتیاج دارد.

1. تیپ بندی سوالات اقتصاد کنکور را بهتر بشناسید

 مهم ترین قدم برای کسب درصد بالا در درس اقتصاد برای کنکور،شناختن تیپ سوالات اقتصاد می باشد.به طور کلی می توان گفت سوالات این درس در کنکور سراسری، به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول سوالات حفظی وکتاب محور، دسته دوم سوالات حل مساله و اعداد محوراست. که در ادامه به روش خواندن و نکات مهم هر دسته پرداخته ایم

2.نحوه برخورد و روش خواندن برای حل سوالات دسته اول اقتصاد کنکور 

باتوجه به این که متن کتاب از سال 1402 به بعد تغییر اساسی کرده است، اکثر دانش آموان برای خواندن متن و پاسخ به سوالات دچار سردرگمی می شوند. چاره حل این معضل، این است که نکات کلیدی و کلی که هر ساله دانش آموزان را به چالش می کشد را بلد کنید.به خصوص قسمت هایی که در آزمون های آزمایشی و سوالات کنکور و کتاب های آموزشی شمارا به چالش کشیده است

را پیدا کرده و آن قسمت را در متن کتاب هایلایت و پررنگ کنید. وهر بار که مجددا تصمیم به مرور و خواندن گرفتید، نکات ذکر شده را، دوباره بخوانید.به شدت توصیه می گردد، پس از تست زنی و تحلیل پاسخ های خود، دوباره به متن کتاب رجوع کرده، ونکات سوالات غلط و نزده را که به نظر شما مهم می آید، وممکن است فراموش کنید، به صورت حاشیه نویسی، درکتاب خود وارد کنید.

متن کتاب اقتصاد کنکور

برای خواندن متن کتاب به منظور پاسخ گویی به این دست از سوالات کنکور ، باید در هربازه ای که برای مرور مشخص کرده اید، دفعه اول متن کتاب را مرور کنید. و سعی کنید با تمرکز بالا آن را متوجه شوید. و متن ومسائل کلیدی را به حافظه بسپارید. در دفعات دوم و سوم که متن را می خوانید، سعی شود، با تمرکز بر قسمت های تست خیز در کنکور های اخیر ، و نکات سوالات اشتباه و نزده، خلاصه نویسی انجام دهید.

به منظور مشخص کردن نقاط تست خیز کتاب، آزمون ها می توانند به قدرزیادی به شما کمک کنندو منابع خوبی هستند.

به این نکته توجه نمایید، که قسمت های حفظی همانند سایر دروس حفظی علوم انسانی، نیاز به تمرین و تکرار دارند. پس صبور باشید، و سعی و تلاش نمایید، که مرور مداوم و منظم داشته باشید. با تست های مکرر نقاط ضعف خود را مشخص کرده، و نقاط فراموش شده را دوباره تکرار کنید.

3.نحوه حل و برخورد با تیپ دسته دوم سوالات اقتصاد کنکور 

یکی ازمباحث چالش برانگیز برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور حل سوالات اقتصاد می باشد. که به دلیل ناآگاهی از شیوه و روش حل ، اکثریت ترجیح می دهند، که این قسمت از پاسخبرگ خود را خالی گذاشته و از این سوالات عبور نمایند. که با توجه به اهمیت تست ها این کار ترجیحاپیشنهاد نمی شود، و بهتر است که روش حل را بیاموزید.

برای این که بتوانید به مسائل پاسخ دهید، نیازمند این می باشید که،  شیوه حل را یاد بگیرید. درمسائل اقتصاد برخلاف مسائل ریاضی دست طراح برای حل انواع و اقسام سوالات بسته می باشد. اقتصاد  یک سری مسائل وتیپ های  خاص دارد، که نهایتا حدود شش نوع می باشد. واگر سعی کنید این تیپ سوالات را یاد بگیرید،  توانایی این را دارید که،  به هر سوالی پاسخ دهید. و دیگر از ارقام بزرگ و تعدد صفرهاهراس نخواهید داشت، زیرا به این قضیه واقف خواهید شد، که این اعداد صرفا بزرگ هستند، درحالی که روش و فرمول حل آن ها از ضرب و تقسیم فراتر نمی رود. کاری که در اقتصاد باید انجام شود، همانند ریاضی پیچیدگی نخواهد داشت.

برای حل مسائل نیاز به تمرین،  تسلط و ممارست دارید، پس از اشتباه کردن و سوالات نترسید.

شش نکته مهم وجمع بندی پایانی در مورد روش خواندن اقتصاد کنکور برای درصد100

  • نکته اول:  منبع کنکور سراسری کتاب درسی می باشد. پس در وحله اول به خوبی کتاب را مطالعه کنید، و مطالب را به خاطر بسپارید، و مفاهیم اساسی را به خوبی فرا گیرید.
  • نکته دوم:  برای آمادگی بهتر، حل تمرینات وسوالات گذشته در کنکور های اخیر می تواند، بسیار مفید باشد. پس آن را در برنامه کار خود قرار دهید.
  • نکته سوم: استفاده از منابع کنکوری اقتصادوحل تست های زیاد تالیفی می تواند، شما را برای آزمون آماده کند.
  • نکته چهارم:  اگرجز دسته ای هستید که،  با شنیدن بهتر می آموزید، شرکت در کلاس های تقویتی و دوره های آموزشی می تواند به شما کمک کند،  که مفاهیم را بهتر درک کنید.
  • نکته پنجم:  تمرین مستمر و حل تمرین به شما کمک می کند، که بهتر یاد بگیرید. ومطالب در ذهن شما تثبیت شود.
  • نکته ششم:  اگر به فکر صرفه جویی درزمان هستید،  می توانید استفاده از منابع آموزشی و پلتفرم های آموزشی را، جایگزین کلاس های حضوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *