روش مطالعه, مشاوره ای

عربی کنکور و روش مطالعه آن

عربی کنکور و روش مطالعه آن

عربی کنکور و روش مطالعه آن

 

عربی کنکور و روش مطالعه آن

عربی کنکور و روش مطالعه آن

عربی کنکور  جزو درس هایی که دانش آموز ها معمولا میانه خوبی ندارند وجزو درس هایی هست که شما می تونید با روش مطالعه درست و اصولی این درس رو به نقطه قوت خودتون تبدیل کنید

ما در این مقاله می خواهیم روش مطالعشه درس عربی کنکور را دقیق و موشکافانه بررسی کنیم.

اهمیت درس عربی کنکور

عربی کنکور و روش مطالعه آن

 

عربی در کنکور«رشته انسانی» دارای ضریب 5 ، و در امتحان نهایی ضریب 26/6 را داراست. میانگین پاسخگویی درس عربی در کنکورسراری در حدود 10 درصد است که این آمار بسیار عجیب و در عین حال می تواند برای شما فرصت خوبی باشد که با روش مطالعه اصولی و تکرار و تمرین، این درس را به نقطه قوت خود تبدیل کنید.

درس عربی  کنکور ، جزو درس هایی است که تراز خیلی بالایی در کنکور و امتحان نهایی می دهد و برای داوطلبان کنکور از اهمیت بالایی برخورد دار است.

روش مطالعه درس عربی برای کنکور

بالاخره این درس با همچین اهمیت بالایی در کنکور ، با چه روش مطالعه باید عربی خوانده بشود تا بهترین بازدهی را داشته باشد؟

1 .لغت های کتاب رو خوب دسته بندی کنید

لغات عربی کنکور را از در یک جدول یا یک دفتر دسته بندی کنید ،این کار باعث میشود که لغت های کتاب رو بهتر و سریع تر حفظ کنید.

برای حفظ کردن لغات عربی نیز سعی کنید هرروز به صورت روتین لغات رو حفظ کنید و لغات روزهای گذشته را نیزمرور کنید. به عنوان مثال شما بیست لغت رو در روز شنبه حفظ کردید و یکشنبه قبل از اینکه لغت جدید حفظ کنید، لغات روز قبل را مرور کنید و بعد سراغ لغات جدید بروید.

با این روش می تونید لغات های عربی رو راحت تر حفظ کنید.

 

2 .قواعد عربی را با پیشنیازهای قواعد خوب مسلط بشوید

برای اینکه خوب بتوانید قواعد مخصوصا قواعد سال دوازدهم برای کنکور را یاد بگیرید، باید یک سری از قواعد که در سال دهم و یازدهم می خوانید را خوب مسلط شوید. مثلا قواعدنیمسال دوم پایه دهم از مهم ترین قواعدی هستند که شما دارید.

بعد ازاینکه خوب این پیشنیازها را یاد گرفتید، سراغ قواعد دروس دیگر عربی بروید و سعی کنید این مفاهیم رو به سایر دروس ربط بدهید.

3. برای کنکور عربی اول تسلط روی کتاب بعد ترجمه

در سال های اخیردر کنکور و در امتحان نهایی دیده شده که سوال های قسمت ترجمه از خود متن کتاب بوده و داوطلبان با تسلط روی ترجمه کتاب درسی به راحتی می توانستند سوال ها را جواب دهند !

این نکته رو توجه داشته باشید که ترجمه یک مهارت است ، نه بلد بودن یک تکنیک خاص !

و این مهارت هم  برای کنکور به تکرار،تمرین و بلد بودن قواعد و لغت برمی گردد که در قسمت قبلی مقاله ،روش مطالعه آنها را خدمت شما عرض کردیم.

برای تمرین بهترین منبع برای تمرین ترجمه،تمرین های کتاب درسی است که می توانید در زمان های کوتاه و به شکل روتین تمرین ها را حل کنید.

  • راه بیست شدن عربی در امتحانات نهایی

برای اینکه در امتحان نهایی در درس عربی باید شناخت خوبی روی نحوه بارم بندی این درس داشته باشید که در جدول زیر برای شما نحوه بارم بندی این درس را آورده ایم

واژه شناسی 2نمره
ترجمه 9نمره
شناخت وکاربرد قواعد 7نمره
درک و فهم 2نمره

 

درباره روش مطالعه عربی تمامی مباحث امتحان در مقاله توضیح دادیم

عربی کنکور و روش مطالعه آن

اما مهم ترین نکته درباره کسب نمره بالا در امتحان عربی  حل نمونه سوالات امتحان نهایی است .به خاطر اینکه دیدگاه خوبی به کتاب درسی میدهد و بعضی واژه ها یا جمله ها در امتحانات نهایی بارها و بارها تکرار شده وبا علامت گذاری و هایلایت کردن جمله ها و عبارت های عربی می توان تمرکز بیشتری بر روی آنها گذاشته و با مرور چند باره آنها می توان شانس اینکه در امتحان نمره بالایی کسب کرد را بالا برد.

چند نکته طلایی برای مطالعه درس عربی کنکور

  • یک نکته خیلی مهم در روش مطالعه قواعد عربی  کنکور که شما باید دقت کنید ،خلاصه کردن مطالب و مفاهیم است . این یک نکته باعث می شود مطالعه شما در درس عربی سودمند و در آزمون ها نتایج بهتری کسب کنید .
  • یکی از چیزهایی باعث می شود شما مطالعه فعالی داشته باشید،این است که درعمل هر آنچه که یادگرفته اید را پیاده سازی کنید.

بهترین تمرین که شما برای مطالعه قواعدعربی می توانید اجرا کنید،پیداکردن قواعد متن درس می باشد و شما می توانید با استاد یا همکلاسی های خود صحیح یا نادرست بودن مواردی که پیدا کرده اید را چک کنید.

  • اگر تمرین یا برای عربی تست حل می کنید حتما سوال را همراه با پاسخنامه تشریحی، کامل بررسی کنید.
  • در درس عربی سعی کنید حدالامکان با استاد پیش روی کنید و درکلاس درس فعالانه حاضر باشید زیرا گاهی شما در کلاس مهارت هایی استاد درکلاس عربی به شما یادمی دهد که شما  باید با هزاران تمرین و تکرار باید بدست آورید.و از تجربه اساتید در این درس استفاده کنید.
  • برای نوشتن جزوه برای درس عربی توصیه می کنیم که جزوه ساده و از مثال های زیاد نوشته شود. این کار باعث می شود شما سریع و راحت این درس را با مثال، مرور کنید.
  • بعد از یادگیری  عربی از کتاب حتما تست بزنید و بین یادگیری و تست زدن فاصله نندازیید.

حرف آخر

عربی یک درس بسیار مفهومی و رتبه ساز درکنکور  است و با روش مطالعه ای که در این مقاله به شما گفته شد قطعا با تلاش و استمرار خود شما نتایج بسیار خوبی به دنبال خواهد داشت.

با آرزوی موفقیت برای شما اکسیری های عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *